Zadania Powiatowego Centrum Powiadamiania Ratunkowego


Do podstawowych zadań PCZK należy :

  1. Realizacja zadań dyspozytorów Prezydenta Miasta
    • zbieranie danych dotyczących funkcjonowania miasta, przetwarzanie ich oraz sporządzanie meldunków do Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody Śląskiego
    • utrzymanie stałej łączności z jednostkami nadrzędnymi i podległymi w zakresie całokształtu funkcjonowania miasta, a także w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych
    • gromadzenie i aktualizacja bazy danych dla zapewnienia kompleksowej obsługi PCZK w zakresie nałożonych zadań
    • współpraca z właściwymi jednostkami zajmującymi się reagowaniem w sytuacjach kryzysowych
    • analizowanie sytuacji, zagrożeń w mieście na podstawie zebranych informacji
    • przekazywanie informacji koordynujących działania ratownicze i likwidację skutków zdarzeń według udzielonych uprawnień lub poleceń przełożonych.
  2. Służby dyspozytorskie KM PSP i Stacji Pogotowia Ratunkowego wykonują zadania zgodnie z ich wewnętrznym regulaminem.
Informacja wytworzona przez:
Daria Konieczna , w dniu:  13‑01‑2010 20:40:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Daria Konieczna , w dniu:  13‑01‑2010 20:40:00
Data ostatniej aktualizacji:
13‑01‑2010 20:41:55
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie